O nas

Organami Przedszkola są:

1. Dyrektor Przedszkola

Dyrektor przedszkola planuje, organizuje, kieruje i nadzoruje pracę przedszkola zgodnie z przepisami prawa oraz reprezentuje placówkę na zewnątrz.

 

2. Rada Pedagogiczna

W przedszkolu działa Rada Pedagogiczna, która jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji zadań statutowych dotyczących kształcenia, wychowania i opieki. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą: dyrektor i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w placówce.

3. Rada Rodziców

W przedszkolu działa Rada Rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców dzieci. Jest ona społecznie działającym organem. Działa m.in. na podstawie Ustawy Prawo oświatowe art. 83 i 84.

 

Struktura organizacyjna

 

 
 

 

W Przedszkolu nr 305 zatrudnieni są :

  • Dyrektor Przedszkola
  • Nauczyciele
  • Logopeda
  • Kierownik gospodarczy
  • Sekretarka
  • Dietetyk
  • Personel pomocniczy :

- pomoc nauczyciela

- woźne oddziałowe

- szatniarka

- robotnik

- kucharka

- pomoc kuchenna

 

Status prawny

 

 
 

 

Przedszkole nr 305 jest przedszkolem publicznym działającym jako jednostka budżetowa. Organem prowadzącym jest Miasto Stołeczne Warszawa.

Nadzór pedagogiczny nad przedszkolem sprawuje Kuratorium Oświaty w Warszawie
Al. Jerozolimskie 32.

Przedszkole działa na podstawie:

  1. Ustawy o Systemie Oświaty z dn. 7.09.1991;
  2. Ustawy Karta Nauczyciela z dn. 26.01.1982;
  3. Ustawy Prawo oświatowe z dn. 14.12.2016;
  4. Statutu Przedszkola nr 305.

       Zasady funkcjonowania

 

 
 

 

1.       Przedszkole jest czynne w godzinach: 7.00 - 17.00.

2.   Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych  według zbliżonego wieku z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień.

3.       Liczba dzieci w oddziale nie powinna przekroczyć 25.

4.       Liczba miejsc organizacyjnych w przedszkolu wynosi 200.

5.       W placówce jest 8 oddziałów.

6.       Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny z wyjątkiem przerwy ustalonej przez organ prowadzący na wniosek Dyrektora przedszkola w porozumieniu z Radą Rodziców.

7.       Szczegółową organizację nauczania, wychowania, i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Przedszkola opracowany przez Dyrektora, opiniowany przez Radę Pedagogiczną i zatwierdzany przez Organ Prowadzący.

8.       Przedszkole przeprowadza rekrutację w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.

9.       Szczegółowe kryteria przyjęcia dziecka do przedszkola określają odrębne przepisy.

10.   Przyjmowanie dzieci do przedszkola odbywa się poprzez  elektroniczny system ewidencji podań i wspomagania zapisu. Rodzice dzieci już uczęszczających zgłaszają dyrektorowi zamiar uczęszczania dziecka do placówki w kolejnym roku szkolnym. Przyjmowanie dzieci do przedszkola odbywa się zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Biuro Edukacji.

11.   Dzieci mają możliwość codziennego korzystania z ogrodu przedszkolnego z odpowiednio dobranymi urządzeniami dostosowanymi do wieku dzieci.

12.   Przedszkole, w miarę możliwości, zapewnia odpowiednie wyposażenie sal dziecięcych i ogrodu przedszkolnego.

13.   Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu i podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz na podstawie programu wychowania przedszkolnego dopuszczonego do użytku przez dyrektora przedszkola. 

14.   Podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest realizowana w ciągu całego pobytu dziecka w przedszkolu.

Kompetencje

 

 
 

 

Przedszkole zapewnia dzieciom:

  1. realizację celów i zadań określonych w ustawie  prawo oświatowe oraz  w przepisach wydanych na jej podstawie;
  2. kierowanie procesem wychowawczym tak, aby wyzwalać własną aktywność dziecka przejawiającą się w zabawie, twórczości plastycznej, zainteresowaniach poznawczych i rozwoju ruchowym.
  3. rozwijanie uzdolnień  oraz  kształtowanie  czynności intelektualnych potrzebnych dzieciom w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
  4. budowanie  systemu  wartości,  w  tym  wychowywanie  dzieci  tak,  żeby  lepiej orientowały się w tym, co jest dobre,  a co złe; 
  5. kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do  racjonalnego  radzenia sobie w nowych  i  trudnych sytuacjach, w  tym  także do  łagodnego znoszenia stresów i porażek;
  6. rozwijanie  umiejętności  społecznych  dzieci,  które  są  niezbędne  w  poprawnych relacjach z dziećmi i z dorosłymi;
  7. stwarzanie  warunków  sprzyjających  wspólnej  i  zgodnej  zabawie  oraz  nauce  dziecka o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
  8. troskę  o  zdrowie  dzieci  i  ich  sprawność  fizyczną;  zachęcanie  do  uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
  9. dbałość o wszechstronny rozwój wychowanków i przygotowanie ich do podjęcia nauki w szkole;
  10. opiekę, wychowanie i uczenie się w atmosferze akceptacji  i bezpieczeństwa;
  11. współdziałanie z rodziną, pomagając jej w wychowaniu dziecka;
  12. poprzez współpracę  z  Ośrodkiem  Pomocy  Społecznej  objęcie  opieką  materialną  rodziny  w  trudnych  sytuacjach  bytowych;
  13. wspomaganie  indywidualnego rozwoju dziecka;

 

Przedmiot działalności

 

 
 

 

Zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo Oświatowe (Dz. U. 2018, poz. 996) z  póz.  zmianami.

Przedmiotem działalności przedszkola jest opieka, wychowanie i kształcenie dzieci, które od początku  roku szkolnego, w danym roku kalendarzowym ukończą 3 lata aż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym ukończą 7 lat.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach Dyrektor może przyjąć do przedszkola
dziecko, które ukończyło 2,5 roku na podstawie art. 31 powołanej wyżej ustawy.

Przedszkole Nr 305 w Warszawie jest przedszkolem publicznym gdyż dokonuje rekrutacji dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności;

zatrudnia nauczycieli posiadających wymagane kwalifikacje;  

prowadzi bezpłatne wychowanie i nauczanie w zakresie podstawy programowej wychowania przedszkolnego;  

pełni funkcję wychowawczo - dydaktyczną i opiekuńczą;

Szczegółową organizację pracy placówki w danym roku szkolnym określa: arkusz organizacyjny przedszkola sporządzony przez Dyrektora, zaopiniowany przez radę pedagogiczną i zatwierdzony przez Organ Prowadzący.  

 

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń